woensdag 26 mei 2010

Pinksteren

Het mooi zonnige weer op pinksterzaterdag gaf goede zin om naar de tuin te gaan. Bloementijd, ik heb allerlei soorten eenjarigen gezaaid: zonnebloemen, afrikaantjes, cosmea en juffertjes in 't groen. Ik vond ook nog een zakje lavendelzaad, dus dat ook maar in de grond gestopt, als het lukt is het leuk, anders stekken.

De kamille stond volop in bloei, deze heb ik geplukt om te drogen, zodat we daar later thee van kunnen zetten of voor stomen tegen verstopte neuzen. Een zakje munt ging mee naar huis om muntthee te kunnen maken.

Ook hebben de frambozen steungaas gekregen, komt daar ook orde en netheid.

Irv is verder gegaan met de grasbestrijding. De nog niet omgespitte paden in de tuin heeft hij aangepakt en het nodige gras uit de bedden waar straks de kool in moet gehaald. Deze bedden liggen klaar voor het moment dat de kolen uitgeplant moeten worden.

Ik heb nog wat tijd besteed aan wieden tussen de aardbeien.

Irv is zondag nog geweest om een en ander verder op te ruimen en daar bedoel ik dan mee paden verschonen van ongewenste begroeiingen.


De rode bieten staan er nog wat schameltjes bij, een beetje warmte en vochtigheid zou ze goed doen.

4 opmerkingen:

  1. leuk Bas wat een kennis maar wat krijg jij weinig reacties en wat laat jij Irv hard werken spitten aardappels poten het ziet er fraai uit.
    waar bevind deze tuin zich precies dan fiets ik eens langs!
    ciao Willem

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Willem, bel even als je langs fietst, dan zwaaien we.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. dat is niet zo uitnodigend! werken jullie altijd samen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. meestel wel, maar niet altijd. Ligt aan het weer en andere werkzaamheden.

    BeantwoordenVerwijderen