dinsdag 27 april 2010

Maandag 26 april

Het houdt niet op met het mooie weer, die paar spatjes die op zondag zijn gevallen waren alweer verdampt voordat ze goed en wel op de grond waren. De tuin begint langzamerhand droog te worden.
Ik heb de planten die recent verplaatst zijn water gegeven, die hebben het nodig. Ik voel ook de aandrang om de nog niet opkomende gezaaide groenten te bewateren, ik houd me in. Moeder natuur moet het nog maar even zelf rooien. En dat lukt zo te zien al aardig: de kiemplantjes van radijs, biet, rucola en een enkele kool verschijnen tussen de gebakken aarde. De knoflook laat haar wufte sprieten al geruime tijd zien en groeit lekker door.

Alvast aan het bouwen geslagen met een mooie constructie om de bonen tegen aan te laten groeien. We zullen wel een ladder nodig hebben om bij de bovenste bonen te komen. De bonenstaken zijn lang en krom en toch in een gareel gekomen. Na de ijsheiligen gaat het leggen beginnen. Ik denk dat ik maïs er tussen zet. Volgens Greet (Buchner, de milieuvriendelijke tuin) is dat een goede combinatie. In Ecuador laten ze de bonen tegen de maïs opgroeien.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten