zondag 11 april 2010

Gisteren en vandaag

Noeste arbeid, woeste hopen.


Gisteren en vandaag naar de tuin geweest, gisteren fris, maar toch met een lekker zonnetje, vandaag fris en aan het eind een paar spetters regen.
Irv is druk bezig geweest met het maken van bedden. Nog één of twee keer en het leed is geschied. Ik heb me bezig gehouden met het planten van een aantal dingen die ik had meegenomen, hertshooi, longkruid, monnikskap en lysimachia (clethroides).
Vervolgens zomer- en winterwortelen gezaaid naast de knoflook in hetzelfde bed, afgewisseld met een rijtje van uien, tenminste wat er nog enigszins levensvatbaar uit zag (ik ben dit jaar niet helemaal blij met de leverancier). Ter afsluiting en daarmee is het bed ook vol een rij met sjalotten.
De vaart zat er in dus het volgende bed werd voorzien van bieten, radijs en sla.
Onder de perenboom heb ik nog peterselie en koriander gezaaid. De selderij die daar ook stond heb ik een eindje verderop bij de frambozen en muurbloemen geplaatst. Het schijnt dat Peter en Sel niet zo op elkaar gesteld zijn.

Onder de pruimenboom heb ik een stukje afgeschermd met een stuk kantplastic, daarbinnen wat munt gezet en nu maar hopen dat het ook netjes binnen de zone blijft.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten