dinsdag 7 augustus 2012

Resultaten

Na een weekje vakantie in Portugal was ik toch wel benieuwd hoe alles er voor staat. Henk had goed gewerkt op de tuin, alles zag er goed uit! Fijn Henk.

Hieronder wat foto's van de verschillende successen.

De maiskolven nog onzichtbaar twee weken geleden, nu zijn ze al bijna rijp.


Sperziebonen, het beloofd een goede oogst te worden, ondanks de trage start en de verre van optimale zomer.


De ronde courgettes zijn een succes, er is al flink geoogst van deze plant. En zo te zien is er nog veel oogst in het verschiet.


Sinds jaren lukt het weer, rijpe tomaten van de koude grond. Ondanks het natte en koele weer, nog geen sporen van enige ziekte te zien. Zou het dan helpen dat ik de tomaten tussen de tuinbonen heb gemoffeld? Ik had met deze zomer niet verwacht enig succes te hebben, maar voilĂ  het gaat goed.

Het bed van de kapucijners is vrijgekomen, daar heb ik een en ander gezaaid. Spinazie voor het najaar, sla en andijvie, hopelijk groeien ze snel genoeg om nog een kropje te vormen en omdat alle peterselie door de slakken is verorberd, probeer ik dat ook nog een keer.
Voor volgend jaar heb ik rode en blauwe akelei gezaaid.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten