woensdag 30 maart 2011

Tuinbonen en spinazie

Zaterdag de 26e regende het enigszins, nou ja het miezerde wat, echter mijn vader had zijn grote zaag meegebracht, de stukken hout konden zo in stukken gezaagd worden om achterin de auto mee te nemen. Heeft die ouwe wat te doen, en zal hij het kleingezaagde en gehakte hout afleveren bij zijn twee schoonzusters, zitten die er weer warmpjes bij komende winter.

Na een mooi zondag en maandag en met de voorspellingen dat het gaat regenen (een beetje en dan weer mooi weer), dinsdagmiddag de fiets gepakt en hup, op naar de tuin. Tijd om een en ander te zaaien. Als eerste de tuinbonen. Door de voorbereidingen op de zaaibedden was dat een koud kunstje. Vervelender vind ik toch altijd dat er een net overheen moet. Hoe kan ik de vogels toch uitleggen dat eerst groeien en dan eten het principe is, omgekeerd werkt natuurlijk niet.


Bonenbedje

Vorige week had ik zaad besteld, en dacht toch maar weer spinazie proberen, tot nu toe niet veel succes er mee gehad. Naast de knoflook heb ik de grond losgeharkt, compost en gedroogde koemest er doorheen geharkt. Hopelijk geeft dit genoeg groeikracht voor gezonde, maar vooral lekkere spinazie.



Zie hoe mooi de knoflook er al bij staat, 
nog wat geduld voor de spinazie


Een update op de rabarber, nog even...


Lust je ook graag rode bessen? Ze laten hun bloemknopjes al zien.


Organum vulgare, heerlijk om jong pesto van te maken. 
Ik geef ze nog een week zon.

De aardappels en uien heb ik maandag besteld, helaas waren de Frieslanders op, dus heb ik wat Biogold moeten bestellen, ik ben benieuwd. Naast Raja, en uien en sjalotten komen ze hopelijk volgende week aan.

Ian is maandag geweest en heeft het volgende bed in gereedheid gebracht. Langzaam maar zeker ziet het er opgeruimd uit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten