maandag 28 maart 2016

uien

Terwijl ik de uien aan het planten was, herinnerde ik mee een aantal jaar geleden: ik had de uien netjes zoals dit jaar in rijen geplant en had er goed voor gezorgd. Het was echter een koud voorjaar en tot in mei waren er nachten met nachtvorst. En dat in deze tijd van opwarming van de aarde. Het gevolg ervan was dat veel uien direct in de bloei schoten voor dat ze dik en vet geoogst konden worden.
Ik heb toen ik halverwege het zakje was besloten met de rest te wachten, tot na de voorspellingen met nachtvorst.

Uien in een rijtje, dat schoffelt makkelijker

Verderop op het bed heb ik ook nog prei en bieten gezaaid. De rest komt later. Dat heeft er mede mee te maken dat mijn bestelde zaden en pootaardappelen nog niet gearriveerd zijn. Er was mij beloofd dat het voor de pasen nog zou arriveren, ik heb dagen voor de brievenbus gelegen, mijn bel extra hard gezet, maar helaas niets. Ik hoop dat alles snel komt dan kunnen we voortgang maken op de tuin. 


Tomaten

De een aantal weken gezaaide tomaten groeien langzaam doch gestaag verder. De echte blaadjes beginnen al zichtbaar te worden. Als ze wat groter zijn kan ik de plantjes verspenen, dan is het wortelgestel sterk genoeg om de verplanting te overleven.
Zaailingen van de tomaten

Geen opmerkingen:

Een reactie posten