zondag 7 februari 2016

Voorjaarsvoorbereidingen

Tot nu toe is het niet echt winter geweest. Toch begint het voorjaar zich nu echt aan te dienen.
De eerste bloemen verschijnen.


Longkruid, elk jaar een betrouwbare vroegbloeier.


groenalsbas
Euphorbia characias, limegroen en oplichtend
 in de zon.

vraatzucht

En met nieuwe groei zijn er altijd kapers op de kust.
Nieuw op de tuin zijn de konijnen. Blijkbaar houden ze van chrysanten, ze moeten wel oppassen ik lust graag konijn.



Niet geheel scherp, toch zijn de konijnekeutels 
herkenbaar en de afgekloven chrysantenscheuten 
zijn ook zichtbaar.

Zaaien

Het zaaien kan ook zijn aanvang nemen. Ik heb stapels potjes schoongemaakt, nieuwe stek- en zaaigrond gekocht en de zadenvoorraad aangevuld. Het enige dat ik nog niet heb gevonden zijn de juiste tuinbonen. Dat zijn de enige zaden die in februari al de koude grond in kunnen. Dus daar moet ik dan maar even vlot achteraan om de juiste te pakken te krijgen. Ik kan natuurlijk op internet bestellen, maar als ik alleen een zakje tuinbonen laat komen verdient alleen de bezorgdienst er wat aan. Dus ik begeef mij binnenkort op mijn stalen ros over 's heeren wegen op jacht naar kiemkrachtige tuinbonen.
Klaar voor het voorjaar



Ik wens je een goed tuinjaar toe!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten